امروزه بیشتر کسب و کار ها به سمت اینترنت و فضای مجازی سوق یافته اند. یعنی که بیشتر کسب و کار ها به صورت اینترنتی در حال فعالیت می باشند و از طریق اینترنت و فضای مجازی در حال درآمد زایی و کسب درآمد می باشند. سایت ها و وب سایت های موجود بیشتر در زمینه تجارت و کسب و کار تولید و طراحی می شوند. برای سرمایه گذارانی که سایت ها و یا وب سایت های فروشگاهی برای فروش محصولات خود یا برای اعطای خدمات متفاوت طراحی می کنند، باید برای عملکرد و کارایی بهتر این سایت ها و وب سایت ها یک پیشیبان ماهر و متخصص داشته باشند.

پشتیبانی سایت به چه معنا می باشد؟ برای تعریف ساده و آسان پشتیبانی سایت باید گفت که پشتیبانی سایت به این منظور است که سایت به صورت منظم و مرتب به روز رسانی شود. تمام مشکلات و خطا های سایت بررسی و تشخیص و بر طرف شوند. اگر این کار ها به صورت مرتب و منظم انجام شوند کار آمد و کیفیت سایت بالا می ماند و بازدهی سایت و بازدید سایت نیز بالا تر می رود. تکرار این  روند منظم رابطه پشتیبانی سایت با امنیت سایت را بسیار بالا تر می برد و رتبه و سئو سایت نیز به مراتب بالا تری می رسد.

پشتیبانی سایت

چرا پشتیبانی سایت از اهمیت والایی بر خوردار می باشد؟

شاید عکس گذاشتن و کلیپ گذاشتن برای پیج ها و سایت ها کار نسبتا راحت و آسانی باشد اما مدیریت سایت به صورت منظم و چک کردن سایت و تشخیص مشکلات و اختلالات سایت نیاز به یک شخص متخصص دارد. چک کردن مرتب سایت، تشخیص و بررسی مشکلات سایت، رفع و بر طرف کردن مشکلات سایت و بهبود عملکرد سایت از مهم ترین اقدامات یک پشتیبان سایت برای حفظ و نگه داری سایت می باشد. نظارت مکرر و دائم بر سایت ها توسط افراد حرفه ای و کارشناسان پشتیبانی سایت باعث ارتقای سطح سایت و افزایش کسب و کار و بازدید سایت ها می شود.

رابطه پشتیبانی سایت با مشتریان یا مشتری ها نیز بسیار رابطه تنگاتنگی می باشد. پشتیبانی سایت باید به صورت بیست و چهار ساعت و شبانه روزی باشد تا در صورت ایجاد سوال یا مشکل برای مشتری، مشتری با پشتیبان به راحتی بتواند ارتباط بر قرار کند و مشکلات مشتریان به سرعت بر طرف شوند.

با انواع پشتیبانی سایت آشنا شویم

پشتیبانی سایت به دو صورت کلی انجام می پذیرد: پشتیبانی سایت یه صورت محتوایی و متنی سایت، پشتیبانی سایت برای رفع مشکلات فنی سایت‌. هر کدام از این دو نوع پشتیبان ها وجود آن ها الزامی است و هر کدام دارای کارایی و عملکرد متفاوتی می باشند.

۱- پشتیبانی محتوای سایت در واقع به تمام نکات مربوط به محتوای سایت بر می گردد. یعنی باید به صورت منظم متن ها و محتوای سایت بروز رسانی شوند، سئو مناسب انتخاب شود، محتوا های جدید منتشر شوند و اکثر اطلاعات موجود در سایت مرتب اپدیت شوند، نوشته ها و محتوا های قدیمی سایت در صورت نیاز اصلاح شوند. ۲- پشتیبانی فنی سایت: در واقع پشتیبانی فنی سایت به تمام مسائل فنی سایت همچون: کد نویسی سایت، ادمینی سایت، امنیت سایت، رفع مشکلات و خطا های موجود در سایت، بهبود عملکرد و سرعت سایت و سایر موارد ارتباط دارد. پشتیبانی فنی سایت باید به تمام این مسائل مسلط باشد و در صورت ایجاد هر خطا و مشکلی به سرعت مشکلات و خطا های موجود در سایت را رفع کند.

اهمیت پشتیبانی سایت

پشتیبانی سایت شامل چه مواردی می شود؟

پشتیبانی سایت شامل موارد متعددی می باشد و پشتیبان سایت نیز باید به تمام این موارد مسلط باشد. مزایای پشتیبانی سایت بسیار متعدد می باشند به همین دلیل وجود پشتیبانی سایت از اهمیت بی نظیری بر خوردار می باشد.

مزایای پشتیبانی سایت:

  • بالا بردن امنیت سایت و محافظت از کسب و کار سایت
  • به صورت فنی و حرفه ای سایت مدیریت و پشتیبانی می شود.
  • رفع سریع  مشکلات و خطا های موجود در سایت
  • برای مدت زمان طولانی از روز پشتیبان سایت آنلاین می باشد و آماده پاسخ گویی به مشتری ها و کشف خطا های سایت می باشد.
  • کاهش هزینه ها برای سرمایه داران
  • استفاده از سئو هوشمند و بسیار قوی برای سایت
  • بروز بودن سایت با کمک نرم افزار های پیشرفته و کاهش احتمال ایجاد خطا و مشکلات در آینده برای سایت  و سایر موارد.

تمام موارد ذکر شده در پیشرفت سایت و ارتقای سطح سایت بسیار موثر می باشند و تاثیرات مثبت و فوق العاده مفیدی برای سایت دارند.

پشتیبانی سایت شامل چه مواردی میشود

پشتیبان سایت چه وظایفی دارد؟ و چه افرادی پشتیبانی سایت را انجام می دهند؟

پشتیبانی سایت باید توسط افرادی که مهارت بالایی در پشتیبانی سایت دارند، انجام بپذیرد. وظایفی که یک پشتیبانی سایت باید به خوبی انجام بدهند را در ادامه این مقاله شرح می دهیم.

وظایف یک پشیبان سایت بسیار متعدد هستند ولیکن در این مقاله قصد داریم که مهم ترین و شاخص ترین وظایف یک پشتیبان سایت را ذکر کنیم. حساس ترین وظایف و کار های یک پشتیبان سایت، به روز رسانی به موقع سایت می باشد. یکی دیگر از مهم ترین وظایف پشتیبان سایت افزایش امنیت سایت در برابر هکر ها و رقیبان می باشد. افزایش امنیت سایت با روش های مختلفی از جمله ربات ها و سایر موارد انجام می پذیرد. امنیت کم یک سایت، دارای خطرات واقعی برای سایت می باشد. تمام این وظایف باید به خوبی و به صورت هوشمندانه انجام بپذیرند تا سایت به خوبی کار خود را پیش ببرد و دچار نقص و مشکل نشود و به تمام نیاز های کاربران و مشتری ها به راحتی و خوبی پاسخ مناسب بدهد.

چقدر این پست برای شما مفید بود؟

برای رای دادن روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازها 0 / 5. شمارش امتیازها: 0

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.