امروزه طراحی سایت و وبسایت یکی از رایج ترین کار های برنامه نویسان می باشد که معمولا این سایت ها به منظور ساخت یک فروشگاه اینترنتی طراحی می شوند. اکثر صاحبان سرمایه ها امروزه برای گسترش دادن به فروشگاه های خود به سمت تولید و طراحی سایت های فروشگاهی آنلاین می روند و این کار در زمینه رشد و توسعه فروشگاه ها بسیار تاثیر گذار می باشند.‌

انتخاب نام دامنه خوب و مناسب در افزایش آمار بازدید کنندگان سایت و پیشرفت سایت بسیار تاثیر گذار می باشد. برای ارتقای سطح سایت می توان از نام دامنه سایت معتبر و بسیار مناسب استفاده کرد تا به سایت و عملکرد سایت خود رونق بخشید. اهمیت انتخاب دامنه سایت مناسب و به کار بردن سئو هوشمند در روند سریع و رشد ترافیک آن سایت بسیار تاثیر گذار می باشد. شاید برای کاربران و خوانندگان این مقاله، سوال پیش بیاید که دامنه سایت چیست و تاثیر دامنه مناسب در رشد بازدید از سایت چقدر می باشد؟ با ما تا پایان این مقاله باشید تا به تمام سوالات مربوط به دامنه سایت پاسخ داده شود.

تاثیر دامنه در بازدید سایت

دامنه سایت چیست؟

دامنه سایت همچون آدرس خانه می باشد. در واقع دامنه سایت به معنی آدرس و نشانی همان سایت یا وب سایت می باشد‌. این تعریف ساده ترین تعریف موجود برای دامنه سایت می باشد. نام دیگر دامنه را می توان دومین نیز یاد کرد. بدون داشتن دامنه امکان دسترسی به سایت ها و وب سایت ها بسیار سخت می شود و احتمال اینکه سرچ های نا موفقی داشته باشیم بسیار بالا تر می شود. دامنه سایت در واقع نام و نشانی سایت می باشد که هر سایت به نام و دامنه خود تعریف می شود و با سرچ نام و دامنه سایت، آن سایت در نتایج و سرچ های مرورگر یا گوگل نمایان می شود. نام هر سایت و یا وب سایتی را می توان دامین سایت یا دامنه سایت به حساب آورد. دامنه سایت همانند آدرس خیابان یا محل در دنیای واقعی می باشد در صورتی که آدرسی دقیق یا آدرس و نشانی از آن محل یا خیابان نداشته باشیم، نمی توانیم به آن مقصد برسیم. وجود دامنه سایت نیز همان حکم را برای سایت دارد. در صورت نبود دامنه سایت دسترسی و یافتن آن سایت بسیار کار سخت و پیچیده ای خواهد بود.

انتخاب دامنه

نحوه کار دامنه سایت

کاربران و یا مخاطبان زمانی که تصمیم می گیرند که وارد دنیای مجازی شوند و به یک سایت یا وب سایتی مراجعه کنند نیاز دارند که در ابتدا نام سایت را در مرورگر خود بنویسند. سرچ نام سایت یا دامنه سایت که آدرس و نشانی آن سایت می باشد، باعث می شود که در نتایج جست و جو و سرچ گوگل آن سایت به نمایش گذاشته شود و افراد با کلیک بر روی نشانی آن سایت، وارد آن سایت می شوند. این داستان و ماجرا در واقع تمام آن چیزی است که کاربران شاهد آن می باشند اما کسی از نحوه یافتن این سایت با کمک آن نشانی اطلاعی ندارد.

زمانی که نام و یا آدرس سایت در مرورگر وارد می شود، پس از ورود نام و نشانی دامنه سایت مورد نظر و تایید نهایی آن، برای دی ان سی یا DNC ارسال می شود. دی ان سی یک مرکزی بسیار وسیع و گسترده از سرور ها می باشد که به تبدیل تمام دامنه ها به IP معروف می باشد و به محل قرار گیری همه دامنه ها شناخته شده است. یعنی برای پیدا کردن آن سایت از دامنه یا دامین کمک می گیریم، dnc باید دامنه یا دامین سایت را به Ip سایت تبدیل کند تا آن سایت در دسترس مخاطبان قرار بگیرد.

ابزار های ساخت دامنه مناسب

نام دامنه مناسب و جذاب باعث می شود که سایت ما جذاب تر و پر بازدید تر شود و ترافیک سایت ما بسیار بیشتر شود. انتخاب نام دامنه سایت یا دامین سایت باید به صورت هوشمندانه باشد.

برای ساخت دامنه سایت جذاب و هوشمند باید در ابتدا اسم دامنه یا نام دامنه بسیار خوب و مناسبی انتخاب کرد و سپس به سمت سایر موارد قدم برداشت.

ابزار های بررسی و انتخاب نام دامنه خوب:

  • دامینر یا domainr: دامینر یک سایت مناسب برای انتخاب نام دامنه می باشد. با انتخاب یک نام دامنه می توان آن نام پیشنهادی را در سایت دامینر وارد کرد و این سایت نام های مشابه و یا گزینه های بهتر و جالب تری را در اختیار کاربران قرار می دهد. دامینر از قدرت جست و جوی بسیار قوی و حرفه ای بر خوردار می باشد و این ویژگی یکی از ویژگی های شاخص و محبوب این سایت می باشد.
  • یکی دیگر از ابزار های رایگان ساخت و تولید نام دامنه خوب و قوی  Lean Domain Search می باشد. این سایت یکی از بهترین نوع سایت های موجود می باشد و از دسته پر بازدید ترین سایت ها برای انتخاب نام دامنه می باشد. این سایت دارای فیلتر ها و گزینه های بسیار متعددی برای تولید و ساخت نام دامنه سایت می باشد.
  • وبسایت BustAName یکی از وب سایت های معروف و حرفه ای در زمینه ساخت دامنه مناسب می باشد. این وب سایت این قابلیت را به کاربران می دهد با وارد کردن نام دامنه مورد نظر، کلمات مرتبط و هم معنی را در اختیار کاربران قرار می دهد.
نحوه کار دامنه

نتیجه گیری

انواع دامنه سایت موجود می باشد و هر دامنه مخصوص یک سایت خاص می باشد و دامنه نشانی و آدرس خاص هر سایت می باشد. برای ساخت دامنه از ابزار های حرفه ای و کم هزینه یا رایگان می توان استفاده کرد. ابزار های اینترنتی معتبر و آنلاین در انتخاب بهترین نام دامنه سایت کمک شایانی به صاحبان سایت ها کرده اند.

چقدر این پست برای شما مفید بود؟

برای رای دادن روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازها 5 / 5. شمارش امتیازها: 2

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.