لود سایت یکی از مهم ترین عوامل موثر در سئو سایت می باشد. سرعت سایت و لود سایت برای کاربران و مخاطبان آن سایت بسیار حائز اهمیت می باشد٬ چون اکثر کاربران سرعت سایت و بالا بودن سرعت بارگذاری برای آن ها بسیار مهم می باشد. سرعت سایت یکی از مهم ترین عوامل ایجاد ترافیک و افزایش ترافیک سایت می شود. مدیران سایت ها و صاحبان سایت ها امروزه به سرعت لود سایت و بارگذای سایت ها بسیار اهمیت می دهند و بیش از بیش برای افزایش سرعت لود سایت و بارگذاری سایت در حال تلاش می باشند. امروزه سایت ها علاوه بر به روز بودن و داشتن محتوای مناسب و سئو حرفه ای و به روز، نیاز به سرعت بارگذاری خوب و مناسب دارند تا کاربران و مخاطبان را جذب کنند و مخاطبان و کاربران قدیمی خود را از دست ندهند.

عوامل لود سایت

عوامل موثر در بهبود سرعت سایت

عوامل موثر در افزایش سرعت لود و سرعت بارگذاری متعدد و فراوان می باشند که در این مقاله قصد داریم به مهم ترین عوامل افزایش سرعت لود سایت و عوامل موثر در کاهش سرعت لود سایت ها بپردازیم.

موثرین عوامل در بهبود سرعت سایت:

  • برنامه سایت و نوع طراحی آن باید به نحوه ای باشد که سرعت سایت را کند نکند.
  • نت ورک و اینترنت شخص بازدید کننده و کاربران سایت باید سریع باشد و سرعت مناسبی داشته باشد.
  • مشخصات سرور ها، تنظیمات سخت افزار ها، نرم افزار ها و هاست مناسب بر سرعت لود سایت نیز موثر می باشند.‌

۱- نوع برنامه و طراحی سایت:

نوع برنامه های طراحی سایت و تنظیمات طراحی سایت باید به نحوه ای باشد که بهینه سازی شود و کارایی و عملکرد بسیار مناسبی داشته باشد. صفحات به کار برده شده برای سایت باید استاندارد باشند و صفحات سنگینی نباشند. صفحات سنگین سایت باعث ایجاد کندی در سرعت سایت می شوند. تصاویر و فایل های موجود در سایت باید دارای سایز مناسبی باشند، در صورت عدم داشتن سایز های مناسب به کد های سایت و سرعت لود سایت کندی می بخشند. درخواست های ارسالی به سرور ها نیز باید به تعداد و کم تر از ۷۰ مورد باشند و بسیار محدود باشند، چون تعداد بیش از حد درخواست های ارسالی نیز بر کندی سایت تاثیر گذار می باشند.

۲- سرعت اینترنت کاربران:

نوع اینترنت و سرعت اینترنت و نت ورک کاربران و مخاطبان نیز در سرعت لود اینترنت اثر می گذرد. اینترنت کاربران برای مشاهده سایت و باز شدن صفحات موجود در سایت مهم می باشند. در صورتی که اینترنت کاربران قوی باشد مسلما سرعت لود سایت و بارگذاری سایت نیز بسیار بالا تر خواهد بود.

۳- نوع سرور ها و تنظیفات نرم افزار ها: انتخاب هاست مناسب نیز در دسترسی سریع و سرعت لود سایت بسیار تاثیر می گذارد. یکی از مهم ترین قسمت های سرعت لود سایت و سرعت بارگذاری سایت به سرور و هاست مناسب بر می گیردد.

بهبود سرعت سایت

ابزار تست سرعت سه تا نام ببرید

مهم ترین عوامل پیشرفت سایت و محبوب‌ بودن سایت ها، سرعت لود سایت ها می باشد. تجربه ها نشان داده است که سایت های که دارای سرعت بالایی می باشند و سرعت لود و بارگذاری آن ها بیش تر از سایر سایت ها باشد، تعداد بازدیدکنندگان و کاربران آن سایت نیز بالا تر و بیشتر خواهد بود. معمولا این سایت ها دارای رتبه های بهتری در جستجوی گوگل و مرورگر می باشند. برای تست سرعت لود سایت و سرعت بارگذاری سایت نیاز است که از ابزار تست معتبر و با کیفیت استفاده شود تا به خوبی سرعت لود سایت بررسی و تحلیل شود.

ابزار تست سرعت سایت بسیار متعدد می باشند اما مهم ترین و معروف ترین ابزار تست سایت ها امروزه Y SLOW، WEBSITEPLUS و GTMETRIX می باشد. هر کدام از این ابزار های تست سرعت سایت، تعریفی متفاوت و کارایی خاص و متفاوتی دارند و عملکرد بسیار مختلفی دارند. در ادامه به توضیح و شرح دو نوع از ابزار تست سرعت لود سایت می پردازیم.

Y SLOW:

یکی از ابزار معروف تست سایت ها Y slow می باشد. Y slow یک نوع پروژه ای با متن باز می باشد که به عنوان یک ابزاری برای تست و آنالیز صفحات سایت ها و اینترنت به کار برده می شود. Y slow یک نوع ابزاری است که عملکرد سایت ها و وضعیت سایت ها را با استاندار های که دارد، بررسی و ارزیابی می کند.

:GTMETRIX

وب سایت Gtmetrix یکی از اصلی ترین ابزار تست لود سرعت سایت ها می باشد که شاخص آن Y SLOW می باشد که با استاندارد های متفاوتی به سایت ها امتیاز و رتبه می دهد. گزارش های این وب سایت به چند دسته و بخش کلی تقسیم می شود، همچون: Y SLOW، نمودار های آبشاری، تاریخچه یا سوابق، ویدئو ها، محور زمانی بارگذاری و سایر موارد. افراد و یا صاحبان سایت ها می توانند با ثبت نام و راه اندازی یک حساب کاربری که بدون هیچ هزینه ای و کاملا رایگان می باشد، موقعیت جغرافیایی و وضعیت وبسایت خود را بررسی و ارزیابی کنند.

تست سرعت

نتیجه گیری

اهمیت بهبود سرعت سایت بسیار بالا می باشد. رابطه سرعت لود با سئو سایت نیز رابطه نزدیکی می باشد. اگر کاربران و مخاطبان وارد سایتی بشوند و صفحات آن سایت به کندی لود و بارگذاری شوند و سرعت سایت کند و بسیار پایین باشد٬ تعداد کاربران و مخاطبان آن سایت کاهش می یابند و ورود به آن سایت بسیار خسته کننده می شود. اما اگر سرعت لود سایت ارتقا یابد و بارگذاری صفحات٬ تصاویر و فیلم های آن سایت با سرعت بالا باشند آن سایت موفق تر و محبوب تر خواهد بود.

چقدر این پست برای شما مفید بود؟

برای رای دادن روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازها 0 / 5. شمارش امتیازها: 0

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.