طراحی سایت امروزه به قدری رونق گرفته است، که اکثر کسب و کار های سنتی را به‌ خود جذب کرده است. کسب و کار های بازار سنتی مسیر سنتی و قدیم کسب و کار و درآمد زایی خود را به بازار اینترنتی و الکتریکی سوق داده است. طراحی سایت برای کار تجارت و کسب و کار های امروزی بسیار سود آور می باشد. طراحی سایت به روش های مختلفی از جمله: کد نویسی سفارشی و یا قالب های آماده انجام می پذیرد. طراحی سایت و وبسایت توسط کد نویسی حرفه ای و هوشمند سفارشی و شخصی انجام می پذیرد و یا به صورت قالب آماده طراحی سایت، که از قدیم این قالب ها و کد ها آماده شده اند، انجام می پذیرد. مزایای استفاده از قالب آماده طراحی سایت متعدد و فراوان می باشند که در این مقاله سعی داریم که مزایای استفاده از قالب آماده طراحی سایت را به صورت مفصل شرح دهیم.

قالب آماده

قالب های آماده وبسایت چیست؟

طراحی سایت با کمک قالب های آماده چیست؟ همان طور که از نام و نشان آن پیداست، طراحی سایت با کمک قالب های آماده و از پیش تهیه و طراحی شده انجام می پذیرد. یعنی از گرافیک ها و پنل های مدیریتی که از قبل تهیه و طراحی شده اند برای طراحی سایت استفاده می شود. معمولا طراحی سایت با قالب های آماده به دو روش کلی انجام می پذیرد: طراحی سایت ها و یا وب سایت ها با تم دیفالت قالب، طراحی سایت ها و یا وب سایت ها با قالب های اختصاصی یا خصوصی. هر کدام از این دو نوع قالب مخصوص طراحی سایت نیز دارای ویژگی های خاص به خود می باشند.

مزایای استفاده از قالب آماده طراحی سایت

  • یکی از شاخص ترین مزایای استفاده از قالب های آماده برای طراحی سایت، کم هزینه بودن قالب های آماده نسبت به طراحی سایت با کد نویسی می باشد.
  • طراحی سایت با قالب های آماده، نسبت به طراحی سایت با کد نویسی نیاز به مدت زمان کم تری دارد، تا کامل آماده شود.
  • کاربران می توانند امکانات مورد نیاز خود را به سایت بیافزایند و یا امکانات و پنل های موجود در سایت ها را جا به جا کنند.
  • در قالب های آماده طراحی سایت تنوع بسیار زیاد شده است و طراحان طرح های گرافیکی، طرح های گرافیکی بسیار متنوع و مختلفی طراحی کرده اند، که از این طرح ها می توان برای کسب و کار های متنوعی استفاده کرد.
  • قالب های آماده طراحی سایت و وبسایت اگر به صورت استاندارد طراحی شده اند، معمولا از بهینه سازی و سئوی هوشمندانه ای بر خوردار می باشد. 

مزایای قالب های آماده طراحی سایت و وبسایت بسیار متعدد می باشند.

مزایای قالب آماده

معایب استفاده از قالب های آماده طراحی سایت

هر اقدامی که برای نرم افزاری، کدنویسی، برنامه نویسی و طراحی سایت ها و وبسایت ها انجام می پذیرد، دارای معایب و مزایای می باشند که معمولا مزایای استفاده از آن ها بسیار بیشتر از معایب آن ها می باشد.

معایب استفاده از قالب های آماده طراحی وبسایت و سایت:

  • سرعت قالب های آماده طراحی سایت نسبت به طراحی سایت با کد نویسی بسیار کند تر می باشد و علت کندی سرعت قالب های آماده این است که در این قالب ها از کد های بسیار زیادی استفاده شده است و معمولا هسته سنگین تری دارند.
  • پس از تغییرات کلی در قالب، بهم ریختگی ایجاد می شود. نیاز است پس از تغییرات کلی در صورت بهم ریختگی برای رفع این مشکل و اصلاح اقدام کرد.
  • برای رفع نیاز کاربران و ایده های جدید و تازه کاربران، هیچ اقدامی برای توسعه انجام نمی گیرد که نیاز کاربران و مشتریان را بر طرف کند.
  • قالب های آماده طراحی سایت دارای امنیت کم تری نسبت به قالب های کد نویسی خصوصی و سفارشی دارند. برای افزایش امنیت این سایت ها باید از قالب های لایسنس دار استفاده کرد که باز هم به علت شناخته بودن احتمال هجوم و حمله هکر ها به آن سایت نیز بسیار بالا تر می باشد.

در صورتی که سایت با مشکل برخورد کرد و یا خطایی در سایت رخ داد، حل و رفع دیباگ یا مشکل سایت، به زمان زیادی نیاز دارد و در مدت زمان اندکی نمی توان مشکل و خطای رخ داده را حل و رفع کرد.

معایت قالب آماده

از چه نرم افزار ها و ابزاری در طراحی سایت استفاده می‌ شود؟

فرایند طراحی سایت نیاز به نرم افزار ها و ابزار خاصی دارد تا به موفقیت به ختم برسد. برای طراحی سایت از نرم افزار ها و ابزار ها و زبان های کد نویسی مختلفی می توان استفاده کرد. لازم به ذکر است که طراحی سایت موفق و حرفه ای نیاز به تخصص و دانش کافی در حوزه برنامه نویسی و کد نویسی دارد.

برای طراحی سایت از دو نوع نرم افزار مخصوص طراحی سایت استفاده می شود: طراحی سایت با نرم افزار ها و استفاده  زبان های برنامه نویسی، نرم افزار های طراحی سایت بدون استفاده از زبان های برنامه نویسی.

نرم افزار های طراحی سایت با زبان های برنامه نویسی

  • dreamweaver
  • RapidWeaver
  • net objects
  • KompoZer

نرم افزار های طراحی سایت بدون استفاده از زبان های برنامه نویسی:

  • Word Press
  • Joomla
  • DotNetNuke
  • Drupal

نتیجه گیری امروزه تمام کسب و کار ها و صاحبان سرمایه به سمت طراحی سایت های فروشگاهی آنلاین رفته اند. این سایت ها و وب سایت ها با کد های برنامه نویسی هوشمندانه و زبان های برنامه نویسی مختلفی طراحی و تولید می شوند و تنوع بسیار بالایی دارند. هر کسی که صاحب سرمایه باشد و کسب و کار اینترنتی خود را شروع نکرده است از بازار پر سود رقابتی اینترنتی جا مانده است. سرمایه داران می توانند صاحب یک سایت فروشگاهی با قالب های آماده در مدت زمان بسیار کمی شوند.‌

چقدر این پست برای شما مفید بود؟

برای رای دادن روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازها 0 / 5. شمارش امتیازها: 0

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.