پاتریک بت دیوید و گرگ دینکین در کتاب پنج حرکت جلوتر از پرفروش‌‌ترین‌های وال استریت ژورنال، به شما یاد می‌دهند که چگونه درد‌های خود را به سوختی برای اوج‌گیری تبدیل کنید و چطور از بدخواهان برای پیشرفت خود استفاده کنید. در این کتاب فوق‌العاده شما می‌آموزید که چگونه کشف کنید کدام نقش بیشترین تناسب را با وضعیت شما دارد تا بتوانید با زندگی در واقعیت، آینده‌ی خود را مجسم کنید.

درباره‌ی کتاب پنج حرکت جلوتر (Your Next Five Moves):

این کتاب نگاه ماهرانه‌ی پاتریک بت دیوید (Patrick Bet-David) به موفقیت در کسب‌و کار را نشان می‌دهد. او در این کتاب رسیدن به موفقیت را با مقایسه‌ی قواعد بازی شطرنج و فضای کسب‌و کاری روایت می‌کند، گرچه هیچ نیازی به دانستن بازی شطرنج برای درک کتاب حاضر نیست. به اعتقاد بت دیوید همان طور که غول‌های شطرنج مانند ماگنوس کارلسن، دوازده حرکت بعدی را می‌توانستند تصویرسازی ذهنی و سپس پیش‌بینی کنند تا بازی معجزه‌آسایی درشطرنج داشته باشند، یک کارآفرین و مدیرعامل موفق نیز باید بتواند حداقل پنج حرکت جلوتر را پیش‌بینی نماید.

خودشناسی:

اولین حرکتی که بت دیوید توصیه می‌کند توجه به خودشناسی است. وی اعتقاد دارد با درک اینکه چه کسی هستید، تبدیل به آن کسی می‌شوید که می‌خواهید باشید. او شناخت خود را، یک روند نیازمند به تلاش مداوم می‌داند که به ندرت به صورت ناگهانی تجلی می‌یابد به همین دلیل تأکید می‌کند شغل خود را با خودِ واقعی‌تان همسو کنید. وی در‌ بخش دیگری از کتاب به اهمیت کلیدی کاوش و پرس‌و‌جوگری می‌پردازد. بت دیوید اعتقاد دارد کاوش منتهی به پذیرش می‌شود و پذیرندگی به فرد اقتدار می‌بخشد و او را به سمت یک «چِرای» بهتر سوق می‌دهد.

بت دیوید و گرگ دینکین (Greg Dinkin) در این کتاب با نقل فراز‌هایی از داستان افراد در مسیر زندگی خود با شگردی ماهرانه، برخی از ویژگی‌های ذاتی و درونی انسان را با عوامل بیرونی ترکیب می‌کنند و از آن معجونی می‌سازند که بیانگر مسیر فرد برای خلق ثروت و راهیابی به موفقیت است. بیت دیوید معتقد است هرکسی باید از نردبان خود بالا برود و کنترل زندگی خود را به دست بگیرد و مثال‌هایی از افرادی که دیگران را نردبان موفقیت خود قرار می‌دهند ارائه می‌دهد.

کتاب پنج حرکت جلوتر ویژگی‌های مدیران، کارآفرینان درون سازمانی و کارآفرینان مستقل، فعالان در زمینه کسب‌و کار و استارتاپ‌ را بر اساس خصایص فردی مانند درک توانمندی فردی، مسئولیت‌پذیری، ذهن محاسبه‌گر و پذیرفتن حقایق کار تیمی بر می‌شمارد. این اثر به شیوه بسیار ظریفی می‌تواند ذهن شما را برای برداشتن گام‌هایی مؤثر در راه رسیدن به موفقیت‌هایی متناسب با توانمندی افراد مهندسی نماید. در واقع می‌توان گفت این کتاب اعتماد به نفس واقعی متناسب با کسب‌و کار ایجاد نموده و روحیه ریسک را در افراد بالا می‌برد.

نکوداشت‌های کتاب پنج حرکت جلوتر:

– من به پاتریک بت دیوید اعتقاد دارم و از او پیروی می‌کنم، او انگیزه کافی را برای تغییر ایجاد می‌کند. (استیو وازنیک، بنیانگذار اپل)
– پاتریک به کارآفرینان کمک می‌کند تا بفهمند دقیقاً باید در آینده چه کاری انجام دهند. (برایان تریسی)

کتاب پنج حرکت جلوتر مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای کسانی مفید است که کنجکاوند تا کشف کنند بهترین جایگاهی که می‌توانند داشته باشند چیست و در جستجوی استراتژی‌هایی هستند که کمک کند به آنجا برسند. لذا خواندن آن به کارآفرینان، صاحبان ایده، دانشجویان، صاحبان کسب‌و کار و حتی کسانی که رسیدن به موفقیت را معمایی می‌دانند توصیه می‌شود.

چقدر این پست برای شما مفید بود؟

برای رای دادن روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازها 0 / 5. شمارش امتیازها: 0

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.