مرکز نوآوری کیش
5 بهمن ماه 1400

بررسی کیفیت سبک زندگی کارآفرینان و بررسی مدل OKR و تعیین شاخص‌های کلیدی KPI

فصل جدید نشست­های تعاملی در مسیر کارآفرینی در تاریخ 5 بهمن ماه به عنوان بیست‌ونهمین جلسه در مرکز نوآوری کیش برگزار گردید. این رویداد با حمایت«شتابدهنده رادمان کیش» و با حضور فعالین و علاقه مندان حوزه کارآفرینی و اکوسیستم استارتاپی و با راهبری مهندس امیرمیثم گیاهی برگزار می­گردد.

موضوع این نشست بررسی مدل OKR و تعیین شاخص‌های کلیدی عملکرد KPI بود. راهبر جلسه مهندس امیرمیثم گیاهی و مهمانان سخنران با بیان تجربه‌های خود به بررسی این موضوعات پرداختند.
ابتدا آقای مهندس گیاهی خلاصه ای از جلسه‌ی گذشته درباره ی سبک زندگی کارآفرین و شاخص های موفقیت مانند بقا و دوام،نوآوری ،سودآوری،رضایت درونی ،رشد و مفید بودن برای جامعه نکاتی را یادآوری نمودند.
جناب آقای مهندس محمد عزیزی سرپرست اپراتور تلفن همراه کیش(تله کیش) بستر سازی و زیر ساخت های دیتا، در جزیره کیش را فرصتی برای رشد کسب وکار های آنلاین و استارتاپی خواند ‌،ایشان توسعه گردشگری آنلاین را یکی از فرصتهای کارآفرینی در این زمینه نام برد و حمایت همه جانبه تله کیش از اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی جزیره کیش را اعلام نمودند.
سرکار خانم بحرینی مدیر عامل شرکت میکاراد آتیه کیش،در مورد مشکلات در حوزه نیروی انسانی و کمبود نیروی انسانی متخصص و با مهارت در جزیره کیش،به این نکته اشاره کردند که جزیره کیش،بهشت اشتغال هست و تقاضای نیروی کار از میزان نیروی آماده به کار بیشتر است که کارآفرینان و سرمایه گذاران را دچار یک چالش جدی نموده است.
مهندس گیاهی در این رویداد به تشریح مدل OKR نتایج کلیدی اهداف پرداختند.در این مدل با تعیین نتایج خود و با استفاده از هدفگذاری،تمرکز و زمان بندی به یک چهارچوب و الگوی مدیریتی دست خواهیم یافت تا از بی نظمی های سازمانی و مدیریت ذره بینی جلوگیری کرده تا به یک هم افزایی و بهره وری بالاتر منتج گردد.
جناب آقای علی صدوق مالک و مدیر هتل دریایی ترنج در مورد سبک زندگی کارآفرینان و تجربیات شخصی خود در مسیر کارآفرینی نکاتی را ارائه نمودند.ایشان نظم،صبر،دغدغه داشتن و تلاش همیشگی و خستگی ناپذیر را از مهم ترین ویژگی های یک کارآفرین موفق عنوان کردند.
آقای امیر غیاثی فرد متخصص حوزه پرسونال برندینگ در مورد نقطه شیرین زندگی صحبت کردند.به گفته ایشان در این نقطه انسان کاری را انجام میدهد که دوستش دارد، توانایی انجام آنرا به بهترین شکل دارد،از آن کار درآمد مطلوبی دارد و همچنین آن کار را برای جامعه خود مفید میداند.
اقای سبحان محمودی فرد موسس و بنیانگذار استارتاپ به اینه ،تجربیات و مطالعات خود در مورد اختلافات میان فرهنگی و اثر آن در کارآفرینی بین جوامع مختلف و ایران را بیان نمودند.
استقبال کم نظیر و فعال علاقه مندان از این رویداد در جزیره کیش ،نشان از پتانسیل بالقوه و فرصت های کشف نشده کارآفرینی در این جزیره مرجانی است.
لازم به ذکر است سی امین جلسه از نشست های تعاملی در مسیر کارآفرینی به عنوان آخرین جلسه این فصل در سال ۱۴۰۰،سه شنبه ۱۲ بهمن ماه ساعت ۱۷ تا ۱۹ در مرکز نوآوری کیش برگزار میگردد.

این سلسله نشست­ها با رویکرد پرسش و پاسخ و به صورت تعاملی و با اشتراک­گذاری تجربیات، سه شنبه هر هفته ساعت ۱۷ تا ۱۹ در مرکز نوآوری کیش برگزار خواهد شد.