آقای مهندس امیرمیثم گیاهی، مدیر اجرایی و هم‌بنیانگذار شتابدهنده‌ی رادمان ۱۹بهمن ماه 1400 به عنوان مهمان ویژه‌ برنامه‌ی تلویزیونی به صداوسیمای کیش دعوت شدند.
آقای گیاهی صحبت‌های خود را با نقل قولی از آقای دکتر سورنا ستاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز کردند. در ادامه به خلاصه‌ای از صحبت‌های ایشان می‌پردازیم.
“آقای سورنا ستاری می‌گویند: من ابتدا فکر می‌‌کردم رشد کشور در گرو توسعه‌ی سخت افزاری است، بعد به این نتیجه رسیدم که رشد کشور در گرو توسعه‌ی نرم‌افزاری است و امروز متوجه شدم که رشد کشور یک مقوله‌ی فرهنگی است.”
آقای گیاهی ادامه دادند:” ما باید از فرهنگ کمک بگیریم، چرا که جوان‌های این مرز و بوم امروز افراد شاخصی هستند که می‌توانند مبلغان این کشور باشند. فرهنگ با آموزش، علم و اقتصاد آمیخته شده‌است.”
آقای گیاهی از رشد و توسعه‌ی اکوسیستم استارتاپی در ده سال اخیر و بالغ شدن آن در این سال‌ها صحبت کردند. ” جمله‌ی کیش نماد شهر هوشمند، بسیار پر تکرار است. مسئولین کیش درباره‌ی این موضوع بسیار تاکید می‌کنند. تمام برنامه‌ها و اهداف این شهر زیبا را در راستای بوقوع پیوستن این جمله چیده‌اند. یکی از این اتفاقات خوب برپایی مرکز نوآوری کیش بوده‌‌است. مرکز نوآوری کیش در شهریور ماه سال ۹۹ به همت معاونت علمی ریاست جمهوری، سازمان منطقه آزاد کیش، صندوق نوآوری و شکوفایی توسط رئیس جمهور وقت به صورت رسمی افتتاح شد. این مرکز پایگاه شرکت‌های دانش‌بنیان فناور محور، صنایع خلاق، شرکت‌های استارتاپی، کسب‌وکار نوین و آنلاین، سخت افزارهای دانشی و شتابدهنده‌ها هست. به عنوان مدیر شتابدهنده، هدف شتابدهنده‌ها را کمک به رشد کسب‌وکارها و نجات آن‌ها از دره‌ی مرگ یک کسب‌وکار می‌دانم. یک شتابدهنده با کمک به رشد و توسعه‌ی کسب‌وکارها باعث حل شدن مشکلی از جامعه می‌شود.
همگی دوران سخت کرونا و روزهای قرنطینه را تجربه کردیم و به این نکته آگاهیم که اگر کسب‌وکارهای نوپای اینترنتی و استارتاپ‌های آنلاین نبودند ممکن بود با چه مشکلات بزرگی مواجه شویم. اقتصاد دنیا، فناوری و نوآوری را با تکنولوژی ادغام کرده‌است. در کشور ما که قیمت اینترنت پایین و ضریب نفوذ اینترنت بالا است، بهترین فرصت برای ایجاد کسب‌وکار آنلاین وجود دارد.”
مجری برنامه در ادامه به این نکته که امروز جوان‌های ایرانی بسیار تاثیرگذار عمل کرده‌اند، آقای گیاهی را به عنوان جوان‌ترین کارآفرین در حوزه‌ی IT مصداق این صحبت دانستند.
در ادامه آقای گیاهی از دولت درخواست کرد تا با ایجاد فرصت برای جوان‌های ایرانی به آن‌ها اجازه‌ی رشد و شکوفایی دهند چراکه، جوان‌های ایرانی به واسطه‌ی هوش، استعداد و تلاشی که دارند می‌توانند در بهترین شرکت‌های دنیا توانایی‌های خود را عرضه کنند.
ایشان مطالب خود را به این صورت جمع‌بندی نمودند:” با توجه به دستاوردهای اخیر در مرکز نوآوری کیش، بیش از پنجاه شرکت دانش‌بنیان و خلاق در حوزه‌های تکنولوژی، صنایع نرم، محیط ‌زیست، فنس‌های هوشمند، صنعتی، مهندسی پزشکی، شتابدهنده‌ها حضور دارند. نقش بسیار پررنگ تولید محتوا، در تمام حوزه ها وجود دارد و باید نگاه ویژه ای به آن داشت. با توجه به شرایط کشورمان و تحریم‌های اقتصادی، ما نیاز به نوآوری داریم. میل به نوآوری در جوان‌ها به وفور دیده می‌شود. قطعا نگاه‌های سازمانی و حاکمیتی باید به این موضوع بیشتر باشد تا به رشد و شکوفایی برسیم.”

چقدر این پست برای شما مفید بود؟

برای رای دادن روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازها 0 / 5. شمارش امتیازها: 0

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.