کمتر نویسنده­ای را می‌توان یافت که صرفاً با یک کتاب، آن هم در سنین جوانی و میانه‌ی دهه‌ی چهارم زندگی، در میان نظریه پردازان کلاسیک مدیریت و کسب و کار برای خود جایگاهی یافته باشد.

اتفاقی که برای اریک ریس با کتاب The Lean Startup افتاد. عنوان این کتاب را می‌توان در فارسی به نوپای ناب و یا کسب و کار نوپای ناب ترجمه کرد.

یکی از علت­های مطرح شدن گسترده کتاب نوپای ناب را می‌توان ناشی از فقر کتاب­های کاربردی در حوزه کارآفرینی در سراسر جهان دانست.

ویترین کتابفروشی‌ها در سراسر جهان پر از کتاب­هایی در زمینه کارآفرینی است. اما عمده‌ی آن­ها نصیحت­نامه­هایی هستند که صرفاً می‌گویند کارآفرینی خوب است و کارآفرین خوب است و هر کس کارآفرین نیست بد است و اگر هم بد نیست، کارآفرین بهتر است. کتاب­هایی هم که نصیحت­نامه نیستند، عموماً میکس و مونتاژ کتاب­های مدیریتی دیگر هستند.

شاید بتوان گفت همین فقر در زمینه کتاب­های کاربردی کارآفرینی بود که کتاب نوپای ناب یا The Lean Startup  به سرعت جای خود را در ادبیات کارآفرینی جهان پیدا کرد و عملاً عنوان رایج اریک ریس از یک کارآفرین به یک نویسنده و مشاور راه اندازی کسب و کارهای جدید تغییر کرد.

چقدر این پست برای شما مفید بود؟

برای رای دادن روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازها 1 / 5. شمارش امتیازها: 1

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.