جلسه‌ی پنجم ام (۳۰+۵)از سری جدید نشست‌های تعاملی در مسیر کارآفرینی، به همت شتابدهنده‌ی رادمان کیش، واقع در مرکز نوآوری کیش در تاریخ ۲۴ خردادماه برگزار شد. این جلسه با راهبری  مهندس امیر میثم گیاهی آغاز گردید و  خلاصه ای از جلسات گذشته با رویکرد مدل های تحلیل محیط کسب وکار بیان گردید.

در این رویداد آقای شایان شلیله به عنوان فعال اکوسیستم استارتاپی و بنیانگذار جشنواره وب و موبایل ایران ،به انتقال تجربه پرداختند.توجه به موضوع نیروی انسانی و جذب نیروهای جوان تر و آموزش و ارتقاء آنها تاکید ویژه داشتند.طبق آمارهای اعلامی بیش از ۵۰۰ هزار نفر از متخصصین در حوزه های فناوری و نوآوری از کشور مهاجرت کرده اند که چالش مهمی برای شرکت های فعال در این حوزه در کشور بوجود آمده است.

آقای دکتر نظری رئیس و عضو هیئت مدیره موسسه علوم فنون کیش و مرکز نوآوری کیش سخنران بعدی نشست بودند.ایشان با بررسی موضوع رشد ارگانیک و غیر ارگانیک در صنایع بالغ و سنتی و تفاوت آنها با اکوسیستم استارتاپی و نوآور مطالبی را بیان نمودند.به نظر ایشان تلاش کردن و‌ ادامه دادن و رشد کردن برای فرد کارآفرین یک مفهوم همیشگی و ماندگار است.

آقای مهندس صادق سقط چیان رئیس شعبه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در پردیس بین المللی کیش،به عنوان یکی از مهمانان ویژه در رابطه با شرایط نامناسب اکوسیستم استارتاپی و نوآوری جزیره کیش صحبت نمودند.ایشان بیان کردند با توجه به زیرساخت ها و امکاناتی که دانشگاه تهران در پردیس بین المللی کیش دارد با هم افزایی با سایر ذینفعان و اجزای این اکوسیستم می توانیم شرایط بهتری را رقم بزنیم و خروجی مناسب تری را تجربه نماییم.

مهندس گیاهی با بیان اینکه تغییرات زیاد در بدنه حاکمیت و سازمان مناطق آزاد بسیار زمان بر شده و باعث فرسایش در جامعه و سطح کارآفرینی خواهد شد،اشاره داشت که برای یک کارآفرین نباید تمام تمرکز و انرژی او بر این موضوعات باشد بلکه باید به هدف و نتایج مورد قبول خود متمرکز بوده و برای رسیدن به آنها تلاش کند.در موضوع تحلیل محیط کسب و‌کار باید عوامل تاثیر گذار و تاثیر پذیر بر شرکت و کسب وکار خود را شناسایی کنیم و برای اتفاقات گوناگون ،راه حل های مختلف پیش بینی نماییم.

خانم کتایون اجتهادی مدرس توسعه مهارت های فردی از تغییر و شروع اتفاقات خوب از خود فرد تاکید داشتند و برای رسیدن به کیش آگاه،وجود این جلسات و تعامل افراد با یکدیگر را موثر و مفید دانستند.

استقبال کم نظیر و فعال علاقه مندان از این رویداد در جزیره کیش ،نشان از پتانسیل بالقوه و فرصت های کشف نشده کارآفرینی در این جزیره مرجانی است.

لازم به ذکر است برگزاری ادامه جلسات نشست های تعاملی” در مسیر کارآفرینی” اطلاع رسانی خواهد شد.