مرکز نوآوری کیش

30 آذر ماه 1400

یلدای کارآفرینی جزیره کیش

جلسه بیست و چهارم نشست تعاملی در مسیر کارآفرینی ،در مرکز نوآوری کیش با عنوان یلدای کارآفرینی جزیره کیش برگزار گردید.در این رویداد که به همت «شتابدهنده رادمان کیش»برگزار میگردد علاقه مندان اکوسیستم کارآفرینی و نوآوری جزیره کیش و فعالین اقتصادی حضور داشته و به انتقال تجربه می پردازند.
در این جلسه که سه شنبه مورخ ۳۰ آذر ماه برگزار گردید،مهندس امیر میثم گیاهی ، با موضوع بررسی ماتریس SWOT و مدلPESTEL در حوزه تحلیل عوامل بیرونی و تاثیر آن بر مدیریت استراتژیک سازمان آغاز نمود .بررسی قوت ها و ضعف ها به عنوان دو عامل درونی و فرصتها و تهدیدها به عنوان دو عامل بیرونی،ارکان تشکیل دهنده ماتریس SWOT می باشند.مدیران ارشد و کارآفرینان می بایست در زمان بندی های مشخص نسبت به بازبینی این ماتریس در کسب و کار خود اقدام نموده و استراتژی مورد نظر را انتخاب نمایند.به عنوان مثال وقتی که قوت های شما در جهت فرصتهای کسب و کاری قرار میگیرند بهترین مسیر،داشتن استراتژی تهاجمی می باشد.
در این نشست جناب دکتر امید پور عبدالله استاد دانشگاه تهران از رویکرد نظام آموزشی و چالش های آن در ایجاد کارآفرین از فارغ التحصیلان مطالبی را بیان نمودند.
گیاهی با بیان ۶ پارامتر مدل PESTEL به توجه ویژه برای راه اندازی کسب و کار به این عوامل تاکید کرد.عوامل سیاسی،اقتصادی،اجتماعی،تکنولوژیکی،محیط زیستی و حقوقی ،۶ عامل بیرونی موثر بر انتخاب استراتژی ها و مدیریت استراتژیک سازمان ها خواهند بود.
آقای میلاد حسینیان مدیر مسئول موسسه اطلس پیدایش بر ضرورت توسعه فرهنگ و داشتن رویکرد فرهنگی به مقوله اقتصاد نکاتی را بیان نمودند.
خانم بهرامی فارغ التحصیل روانشناسی،مواردی در مورد رفتارشناسی کارآفرین و رابطه رفتار فرد کارآفرین و نتایج عملکردی کسب و کار عنوان نمودند.
خانم رحیمی مربی حوزه توسعه فردی و مهارت های زندگی ،بر تلاش بر خودآگاهی بیشتر و توسعه مهارتهای فردی به عنوان یک عنصر کلیدی برای زندگی بهتر و حال خوب تاکید داشتند.
آقای یاشار ممدوحی نیا ،کارآفرین حوزه IT از تجربیات خود در حوزه تیم سازی به عنوان یکی از مهم ترین عوامل رشد در کسب و کار نکاتی را بیان نموده و تاکید داشتن ،یک تیم قوی و هماهنگ میتواند از چالش ها و مشکلات برآمده و آینده ای درخشان تر برای هر سازمانی به ارمغان بیاورد.
لازم به ذکر است نشست های کارآفرینی سه شنبه هرهفته ساعت ۱۷ تا ۱۹ در مرکز نوآوری کیش برقرار میگردد.