مرکز نوآوری کیش
24 اسفند ماه 1400

کارگاه هدف‌گذاری

جلسه‌ی دوم کارگاه هدف‌گذای با همکاری شتابدهنده‌ی رادمان کیش و شرکت فاوا هزاره کیش، و با راهبری آقای امیرمیثم گیاهی، در فضای کار اشتراکی مرکز نوآوری کیش برگزار شد.

در ابتدا آقای گیاهی با مروری بر جلسه‌ی گذشته و یادآوری نکات مهم، جلسه را شروع کردند. سپس این سوال را مطرح کردند که، دوست دارید در پنج سال آینده چه کسی باشید. اگر هدفی را برای خود مشخص کرده‌اید، و می‌خواهید برنامه‌ریزی کنید، باید عادت‌هایی جدید در راستای هدف در برنامه‌ریزی خود داشته باشید یا عادت‌هایی که در راستای هدف شما نیست را در برنامه، حذف کنید. سپس از حاضرین خواسته شد با توجه به جدول‌هایی که در جلسه‌ی قبل پر کرده‌اند، هدف‌هایی که SMART هستند را برای خود مشخص کنند. سپس برای رسییدن به این اهداف یک برنامه‌ی واقعی بنویسند. برای مثال اگر هدف شما برای یک سال آینده این است که وزن خود را کاهش دهید، علاوه بر اینکه کاهش وزن شما باید واقعی و معقول باشد، همچنین در جدول وضعیت جسمانی، سبک زندگی، کسب‌وکار، مالی یا حتی همه‌ی جدول‌ها باید تغییر ایجاد شود. به این نکته که اهداف باید دارای اولویت باشند اشاره شد. گاهی برای رسیدن به یک هدف ما باید رنج‌هایی را تحمل کنیم و طبق اولویت‌هایی که داریم، برنامه‌ریزی کینم. این برنامه‌ریزی گاهی به معنای صرف زمان و هزینه‌ای متقابل است. برای مثال اگر بخواهیم در کسب‌وکارمان رشد کنیم، وقت کمتری را با خانواده سپری خواهیم کرد!

با ایجاد عادت‌های خوب و گاهی با حذف عادت‌های بد می‌توانیم بهتر به اهدافمان برسیم. سعی کنید اهداف خود برای حداقل یک سال آینده را یادداشت کنید و با توجه به جدول‌های روابط و خانواده، وضعیت جسمانی، کسب‌وکار، وضعیت مالی، مسائل معنوی، مسائل ذهنی و سبک زندگی یک برنامه‌ریزی دقیق برای خود داشته باشید. فراموش نکنید که این جداول با هم در ارتباط تنگاتنگ هستند و برای رسیدن به هر هدفی باید اولویت‌بندی انجام داد.