مرکز نوآوری کیش
11 اسفند ماه 1400

هم‌کتاب_اثر مرکب

جلسه‌ی چهارم و آخر از کتاب اثر مرکب، با راهبری مرتضی حسین اهلو به پایان رسید. در فصل اول رویداد هم‌کتاب که با همکاری شتابدهنده‌ی رادمان کیش و استارتاپ سبکتو برگزار شد، به بررسی و نقد کتاب اثر مرکب و بیان تجربیات مرتبط با موضوع آن، پرداختیم. در ابتدای جلسه‌ی چهارم خانم ساغر رستمی مدیر روابط عمومی شتابدهنده‌‌ی رادمان کیش ضمن تشکر از تمامی کسانی که در این چهار جسله همراه این رویداد بودند، خلاصه‌ای از مطالب سه جلسه‌ی قبل را به شرح زیر ارائه دادند.

” در جلسات قبل، فصل یک، دو، سه و چهار کتاب اثر مرکب، کتابی که راه و روش موفقیت و کلید رسیدن به موفقیت است را توضیح دادیم. فصل یک می‌گوید عادت‌های خوب را افزایش دهید، عادت‌های بد را حذف کنید و عادت‌های خوب را با بد جایگزین کنید و این سه مورد را با زمان، تکرار و تلاش همراه کنید. فرمول موفقیت تصمیم‌های کوچک، زمان، تکرار و تلاش است. در فصل دوم به این موضوع که افراد در شرایط یکسان، با انتخاب‌هایشان سرنوشت‌های متفاوتی را برای خود رقم خواهند زد اشاره شد. هر انتخاب، رفتاری را آغاز می‌کند که در بلند مدت تبدیل به عادت می‌شود. اگر ما یاد بگیریم که آگاهانه تصمیم‌گیری کنیم، حتی کوچکترین تصمیمات و انتخاب‌هایمان، بر مسیر زندگی و اهدافمان اثر می‌گذارد. هدف‌های اصلی خود را با عادت‌ها همسو کنید و آن‌ها را به عادت‌های خود ارتباط دهید، این روش کارآمد و کلید ساخت عادت‌ها و رفتار جدید است که شما را به موفقیت می‌رساند. افکار راه‌گشا هستند و شما را در مسیر اهدافتان حرکت می‌دهند. قدرت عادت‌ها تاثیرگذار هستند. ثبات قدم در ایجاد و تکرار عادت‌ها باعث ایجاد تغییر می‌شود. موفقیت خود به خودی به وجود نمی‌آید. رفتارهای خوبی که در خود ایجاد کرده‌اید را حفظ کنید. حفظ عادت‌های خوب ناخودآگاه باعث انتخاب رفتارهای آگاهانه‌ی درست می‌شود. اهداف را نسبت به شرایط واقعی خود انتخاب کنید و در مسیر رسیدن به آن تلاش کنید.”

در ادامه آقای مرتضی حسین اهلو، هم‌بنیانگذار استارتاپ سبکتو جلسه‌ی چهارم را به شرح زیر ارائه دادند تا اولین کتاب از رویداد هم‌کتاب به پایان برسد.

” همه‌ی ما مسئول صد در صدی زندگی خودمان هستیم ولی گاهی نیروهای خارجی ما را از مسیر اهداف دور می‌کنند. با تصمیمات هوشمندانه می‌توانیم با این نیروها مقابله کنیم. با توجه به سه روش ورودی‌ها (تغذیه‌ صحیح بدن و ذهن)، ارتباطات (قطع ارتباط با آن‌هایی که مانع پیشرفت شما در مسیر اهداف می‌شوند، ارتباط محدود با کسانی که امکان قطع کامل ارتباط با آن‌ها وجود ندارد، گسترش روابط با کسانی که در دایره‌ی اهداف شما قرار دارند)، محیط (تغییر محیط و گسترش روابط) می‌توانید در مسیر درست زندگی قرار بگیرید و اهداف خود را در راستای رسیدن به هدف کنترل کنید. سعی کنید در زندگی از یک مربی کمک بگیرید. و به این نکته توجه داشته باشید که موفقیت شما با پنج نفر اول از افراد زندگی شما رابطه‌ی مستقیم دارد. فراتر از انتظار ظاهر شوید و کارهای غیر منتظره انجام دهید. در این مسیر پشتکار، تلاش، تمرین و استمرار را مهم‌ترین جوهر رسیدن به هدف بدانید.”

در ادامه افراد حاضر به بیان تجربیات مشترک پرداختند و درباره‌ی روند برگزاری و ادامه‌ی رویداد هم‌کتاب صحبت کردند.

لازم به ذکر است که رویداد هم‌کتاب با شعار کتاب‌خوانی به توان هم و رویکرد خواندن ماهی یک کتاب، با همکاری شتابدهنده‌ی رادمان کیش و استارتاپ سبکتو هر چهارشنبه ساعت 18 تا 20 در مرکز نوآوری کیش برگزار می‌گردد.

کتابی که در فصل دوم به ارائه‌ی آن خواهیم پرداخت، کتاب “هنر ظریف بی‌ خیالی” است.

با ما همراه باشید.