مرکز نوآوری کیش
23 آذر ماه 1400

نشست‌های تعاملی در مسیر کارآفرینی

مصادف با هفته پژوهش و فناوری، جلسه بیست و سوم نشست تعاملی در مسیر کارآفرینی، در مرکز نوآوری کیش برگزار گردید. در این رویداد که به همت «شتابدهنده رادمان کیش» برگزار می‌­گردد علاقه مندان اکوسیستم کارآفرینی و نوآوری جزیره کیش و فعالین اقتصادی حضور داشته و به انتقال تجربه می­­‌پردازند.

در این جلسه که سه­ شنبه مورخ ۲۳ آذر ماه برگزار گردید، مهندس امیرمیثم گیاهی، با موضوع تخریب خلاق و تاثیر آن بر کارآفرینی جلسه را آغاز نمود که بر اساس مطالعات شومپیتر این مفهوم به عنوان یکی از روش‌­های ایجاد ایده‌­های نو و استارتاپی می­‌باشد. بر این اساس می­بایست با نگاهی تخریب­‌کننده به شرایط حال و همچنین خلاقیت و نوگرایی در جهت تغییر به وضعیت مطلوب‌تر، بتوانیم خدمات و محصولات بهتری عرضه نماییم. خروجی این تفکر باعث می­‌شود که شرکت­‌ها و استارتاپ­‌ها، نیازهای مشتریان خود را راحت تر، سریع تر، ارزان تر و هوشمند تر پاسخ دهند.

در این نشست جناب دکتر توفیقی رئیس مرکز نوآوری کیش در زمینه اهمیت هوش مصنوعی و توسعه آن در آینده زندگی و کسب و کارها نکاتی را بیان نمودند.

با بررسی موارد و مثال­‌های موفق ایرانی در اکوسیستم استارتاپی کشور، نکاتی در رابطه با تفکر طراحی ارائه گردید.

گیاهی با بیان ۶ مرحله از تفکر طراحی عنوان نمود که در اولین گام همدلی با مشتری بوده تا نیازهای او شناسایی شود، سپس تعریف مسئله می‌­گردد و بعد از آن ایده پردازی انجام خواهد­شد. در گام بعدی یک نمونه اولیه یا پروتوتایپ از ایده برگزیده آماده شده و تست محصول و یا خدمات گرفته­ می‌شود و بعد از تحلیل نتایج تست، پیاده سازی انجام شده و این چرخه تکرار می‌­گردد.

از این موضوع مطرح شده در نمونه هتل ترنج توسط مالک و مدیر این مجموعه آقای صدوق نکاتی بیان گردید و نحوه سازوکار ارتباط با مشتریان، به خصوص مشتریان شاکی و اهمیت دادن به خواست­‌ها و انتقادات آن­‌ها یکی از نقاط قوت مجموعه هتل دریایی ترنج ذکر گردید.

در این نشست آقای مهندس سوداگران مدیر فناوری اطلاعات سازمان منطقه آزاد کیش در پاسخ به سوال یکی از شرکت­‌کنندگان در ارتباط با تاثیر مدیر نالایق و ضعف در ارتباط صحیح با منابع انسانی در پیشبرد اهداف یک سازمان و شرکت نکاتی رو بیان نمودند.

در این جلسه مقرر گردید جلسه آینده، موضوع شهر هوشمند و تحول دیجیتال و فرصت­‌های کارآفرینی در این عرصه، به عنوان موضوع اصلی مطرح و توسط  متخصص این حوزه ارائه گردد.

لازم به ذکر است نشست­های کارآفرینی سه­شنبه هرهفته ساعت ۱۷ تا ۱۹ در مرکز نوآوری کیش برقرار می‌­گردد.