مرکز نوآوری کیش
28 دی ماه 1400

سبک زندگی کارآفرین و شاخص‌های موفقیت در مسیر کارآفرینی

فصل جدید نشست­های تعاملی در مسیر کارآفرینی در تاریخ 28 آذر ماه به عنوان بیستم‌وهشتمین جلسه در مرکز نوآوری کیش برگزار گردید. این رویداد با حمایت «شتابدهنده رادمان کیش» و با حضور فعالین و علاقه مندان حوزه کارآفرینی و اکوسیستم استارتاپی و با راهبری مهندس امیرمیثم گیاهی برگزار می­گردد. موضوع این نشست سبک زندگی کارآفرینی و شاخص‌های موفقیت در مسیر کارآفرینی بود. راهبر جلسه مهندس امیرمیثم گیاهی و مهمانان سخنران با بیان تجربه‌های خود به تشریح از این موضوعات پرداختند.
ابتدا آقای مهندس گیاهی خلاصه ای از جلسه‌ی گذشته درباره‌ی VUCA محیط
و چگونگی تطبیق کسب‌وکار با این محیط ارائه دادند. ایشان درباره‌ی دنبال کردن الگوهای زندگی کارآفرینان و تاثیری که بر انتخاب‌های ما خواهد گذاشت صحبت کردند. و همچنین درباره‌ی عادت‌های روزانه‌ی بیشتر کارآفرینان و‌سبک زندگی آنها مانند برنامه ریزی مستمر جهت مطالعه، ورزش، خواب و تغذیه‌ی مناسب و تاثیر مثبت این روند بر کسب‌وکارهای آن‌ها اطلاعاتی را بیان نمودند.همچنین ارتباط سالم با خانواده،احترام به خود و سایرین بیشتر از حد انتظار،بستر سازی جهت رشد و ارتقا دیگران و شبکه سازی را از مهم ترین رفتارهای کارآفرین بیان نمودند.
اولین مهمان سخنران جناب آقای دکتر محمدجواد سالاری مدیر اجرایی پردیس دانشگاه علم‌وصنعت کیش، مطالب و تجربه‌های خود را درباره‌ی زندگی در آلمان و نحوه‌ی عملکرد آموزش‌وپرورش این کشور در تربیت نیروی کارآمد از سنین بسیار پایین تا به کارگیری آن‌ها در صنعت صحبت کردند. ایشان کارآمدی را به عنوان عامل اساسی موفقیت، در کارآفرینی مطرح کردند.
در ادامه جناب آقای مهندس صادق سقط‌چیان رئیس شعبه‌ پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در پردیس بین‌الملل کیش، درباره‌ی فناوری نوظهور در کسب‌وکارها با نگاه رویکردی به کتاب موج سوم صحبت کردند. ایشان درباره‌ی گذر از سه موج کشاورزی ، صنعت، الکترونیک و تاثیر این گذرها بر بنیان‌های فرهنگی و اجتماعی افراد و تغییرات شگرفی که بر زندگی بشر گذاشته‌، توضیحاتی را به صورت خلاصه ارائه نمودند.
مهمان دیگر این نشست آقای مهندس محسن نجفی فعال رسانه‌ای و تهیه کننده و عضو تیم کارگردانی برنامه‌های عصر جدید و جوکر، درباره‌ی وجود اقیانوس آبی و فرصت‌های جذاب کارآفرینی در حوزه‌ی تولید محتوای گردشگری در جزیره‌ی زیبای کیش صحبت کردند. ایشان از اهمیت بسیار زیاد محتوا و رسانه در دنیای امروزی و تاکید بر به کارگیری و مهم شمردن محتوا در کسب‌وکارها پرداختند.
در ادامه سرکار خانم بغدادی مدیر مجتمع فنی تهران شعبه کیش، به چالش‌های کارآفرینی در حوزه‌ی آموزش پرداختند. ایشان از تجربیات خود درباره‌ی تربیت نیروی متخصص در حوزه‌های مختلف از جمله حسابداری صحبت کردند، و به عنوان کارآفرین در حوزه‌ی آموزش، حمایت خانواده را یکی از مهمترین عوامل موفقیت دانستند.
آقای دکترخلیل مافی نژاد رئیس هیئت امنای دانشگاه سجاد مشهد، از لزوم پرورش خلاقیت در سنین پایین، و اهمیت این موضوع در کارآمدی افراد و بهبود عملکرد آن‌ها سخن گفتند. ایشان تحقیق، مطالعه و کار تیمی را از عوامل مهم در موفقیت و پیش بردن اهداف دانستند.
در پایان دکتر علی‌پور مدیر توسعه‌ی پایدار دانشگاه علم‌وصنعت، به سوال و دغدغه‌ی مطرح شده توسط یکی از مهمان‌ها درباره‌ی نابودی محیط زیست کیش پاسخ دادند. ایشان تاسیس پژوهشکده‌ی پایدار و تربیت مدیران صنعتی را دو عامل مهم در بهبود توسعه‌ی پایدار کیش دانستند. همچنین از اهمیت و ویژگی خاص جزایر و بنادر در کل دنیا صحبت کردند و جزیره‌ی کیش را به دلیل جغرافیای ویژه، زیست بوم بسیار متنوع و غنی به عنوان منبع مهم اقتصادی و صنعتی مطرح کردند.
این سلسله نشست­ها با رویکرد پرسش و پاسخ و به صورت تعاملی و با اشتراک­گذاری تجربیات، سه شنبه هر هفته ساعت ۱۷ تا ۱۹ در مرکز نوآوری کیش برگزار خواهد شد.