مرکز نوآوری کیش
21 دی ماه 1400

بررسی محیط VUCA و عوامل پایه‌ای تشخیص فرصت‌های کارآفرینانه

فصل جدید نشست­های تعاملی در مسیر کارآفرینی در تاریخ 21 دی ماه به عنوان بیست‌وهفتمین جلسه در مرکز نوآوری کیش برگزار گردید. این رویداد که باحمایت«شتابدهنده رادمان کیش» و با حضور فعالین و علاقه مندان حوزه کارآفرینی و اکوسیستم استارتاپی و با راهبری مهندس امیرمیثم گیاهی برگزار می‌گردد.

مهندس امیرمیثم گیاهی، جلسه را با مروری بر خلاصه‌ جلسه‌ی قبل با موضوع چرا باید کسب‌وکارآنلاین داشته باشیم، شروع نمود. در ادامه بررسی محیط VUCA که خلاصه‌ای از (Volatility) نوسانی، (Uncertainty) عدم قطعیت، (Complexity) پیچیده، (Ambiguity) پر ابهام است تشریح شد و به راهکارهای مقابله با این محیط در مسیر کارآفرینی پرداخته شد.
آقای دکتر توفیقی مدیر عامل موسسه علوم و فنون کیش و رئیس مرکز نوآوری کیش،تجربیات خود را در خصوص عبور از بحران کرونا با تطبیق کسب‌وکار خود با روند تغییر سیستم آموزشی و ایجاد فرصت‌های جدید در حوزه آموزش آنلاین نکاتی را بیان کردند.
جناب آقای دکتر امین شریعتی بنیان‌گذار و ریئس هیئت مدیره اقامت 24، مطالبی در خصوص بحران کرونا و تاثیر این بیماری بر اقامت‌24، چالش ها و راهکار مقابله با این مشکل و تبدیل کردن این تهدید به فرصت در کسب‌وکارشان صحبت کردند. همچنین به سوال مخاطبان در خصوص تهدیدهای احتمالی آینده مانند متاورس در حوزه گردشگری پاسخ دادند.

در این رویداد جناب آقای مهندس علی قدمیاری مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در حوزه هوشمندسازی،ضمن تقدیر و تشکر از این رویداد و استمرار و حضور پررنگ علاقه مندان به اکوسیستم کارآفرینی جزیره زیبای کیش، در خصوص ویژگی های شهر هوشمند و ایجاد زیرساخت‌هایی در جهت بهبودبخشی به روند این موضوع نکاتی را بیان فرمودند و نوید فرصت های توسعه کسب و کار برای شرکت های های استارتاپی در این حوزه را دادند .
آقای حسین خسروی هم بنیانگذار ویکست در رابطه با مراسم یلدای کارآفرینی که در تهران به مدت ۳ روز برگزار شده بود،صحبت نمودند و تولید محتوا را از ارکان مهم در رشد این اکوسیستم مطرح نمودند.
طبق برنامه ریزی های انجام شده مقرر هست تا پایان سال ۱۴۰۰ ،سی نشست در مسیر کارآفرینی در مرکز نوآوری کیش برگزار گردد که با توجه به برگزاری بیست و هفتمین جلسه در تاریخ ۲۱ دیماه،تنها سه جلسه تا پایان این نشست ها مانده که فعالین و علاقه مندان حوزه کارآفرینی و اکوسیستم استارتاپی و نوآوری می توانند سه شنبه ها ساعت ۱۷ تا ۱۹ در این رویداد شرکت نمایند.

این سلسله نشست­ها با رویکرد پرسش و پاسخ و به صورت تعاملی و با اشتراک­گذاری تجربیات، سه شنبه هر هفته ساعت ۱۷ تا ۱۹ در مرکز نوآوری کیش برگزار خواهد شد.